reklama

Keď lekári (ne)pomáhajú

Už od detstva trpím chronickými bolesťami hlavy, ktoré vždy udrú neohlásene a v plnej sile. Prvá migréna prišla niekedy pred desiatimi rokmi a odvtedy si spolu „šťastne“ nažívame. Keď bolo jasné, že nejde o jednorazovú záležitosť, vybrali sme sa k našej lekárke. Vtedy sa začal liečebný proces, ktorý by sa dal pracovne pomenovať ako: Pošlem ťa ďalej, lebo na teba nemám náladu a nechce sa mi tebou zaoberať. V praxi to znamenalo, že si ma posúvali ako horúci zemiak a ponúkali absurdné riešenia.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (14)

Tradíciu začala už moja detská lekárka vetou: „Pošlem ťa k očnej, potrebuješ okuliare.“ Snažila som jej vysvetliť, že ja vidím dobre a nepotrebujem ich, načo mi venovala pohľad, z ktorého som si prečítala: YOUR ARGUMENT IS NOT VALID. Tak sme si vystáli frontu a očná lekárka mi za odmenu predpísala dioptrické okuliare. Hádate správne. Nielenže mi vôbec nepomohli, ale po mesiaci nosenia som mala pocit, že mi z nich exploduje hlava. Pripravila som sa v duchu na Tour de ordinacie volume II.

„Ako je možné, že ti okuliare nepomohli?“ pozerala na mňa zhrozene doktorka a tvárila sa, akoby som jej práve oznámila, že budúci rok nebudú prémie. „No nič, pôjdeš k neurologičke, ale až o týždeň, lebo tu býva iba vo štvrtok.“ Výborne. Pani neurologička musela za ten jeden deň v týždni zmáknuť kopec pacientov, takže sa mi nemohla dlho venovať. „Pôjdeš na EEGčko, a potom sa uvidí, kam ťa pošleme.“ V tej dobe zomrel jeden náš známy. Aj jeho často bolievala hlava a pri vyšetreniach mu zistili nádor na mozgu. Keď som sa dozvedela o jeho smrti, bola som presvedčená o tom, že aj ja mám nádor. Žila som v úplnej panike, kým neprišli výsledky EEG. Žiaden nález, nič nezvyčajné.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Také výsledky neurologičke len nahrali na smeč. Obvinila ma zo simulovania, lebo som mala údajne problémy v škole (áno, to som vždy bola...problémový žiak). A aby som nemusela chodiť do školy, vymyslela som si túto komédiu s migrénami. Úplná drama queen. Keď sa mi ju konečne podarilo (?) presvedčiť o autentickosti mojich hlavobolestí, rezignovane si vzdychla: „No dobre, predpíšem ti ešte také tabletky. Užívaj ich raz za deň a najlepšie večer.“ Bolo nám divné, prečo lekárnička tak zvláštne pozerá, keď nám vydávala lieky. Ale veď pani doktorka povedali.

Večer som teda asi hodinu pred spaním užila prvú tabletku. To, čo sa dialo potom, si ja veľmi nepamätám. Vraj som hovorila nejakým neznámym jazykom, apaticky som pred seba hľadela a nereagovala som na nič a nikoho okolo seba. Po menšom výskume sme zistili, že mi milá pani doktorka predpísala silné antidepresíva, ktoré užívajú ľudia so začínajúcou epilepsiou. Máte dosť?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Absolvovala som ešte niekoľko vyšetrení, ale prestalo ma baviť vysvetľovať, že nemám psychické problémy, nechcem sa ulievať zo školy, nemám depresie a nemyslím na samovraždu. Prestalo ma baviť to neustále presúvanie sa od jedného lekára k druhému, ktoré nikam neviedlo. Prestalo ma baviť márniť čas v ordináciách a rozmýšľať, prečo mi tí ľudia nechcú pomôcť a obviňujú ma z klamania. Z toho obdobia pochádza moja averzia voči doktorom, cez ktorú som sa nikdy nepreniesla. Nedali mi totiž dôvod.

Zuzana Hlubinová

Zuzana Hlubinová

Bloger 
  • Počet článkov:  16
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som zmatocnik zmatkovity z celade beznadejne roztrzitych sklerotikov. Zoznam autorových rubrík:  FotkySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu